piatok, 14. februára 2014

Breakfast

Raňajky základ každého dňa !

Dobré raňajky by mali obsahovať :

  1. Ľahko stráviteľné bielkoviny - obilniny, celozrné pečivo alebo celozrný chlieb, tofu, nízkotučné mliečne výrobky
  2. bezpečný tuk - orechy, olejnaté semená (ľanové, slnečnicové, tekvicové, kokos)
  3. sacharidy a vlákninu - obilniny, ovocie, zelenina
  4. jednoduché sacharidy - med, ovocie, sušené ovocie, javorový sirup, kúsok horkej čokolády
Cukríš stále bielym cukrom?! Tu máš oveľa lepšie možnosti, hierarchicky usporiadané
Ako prvé je biely cukor, nahraď ho - trstinový cukor
                                                         hroznový cukor
                                                         med
                                                         melasa
                                                         javorový sirup
                                                         a top v rebríčku - STÉVIA 

Moje raňajnky väčšinou pozostávajú z ovocia - milujem čučoriedky, maliny, jahody, mango s ovsenými vločkami a samozrejme bielym jogurtom. Je dôležité, aby ste rôzne cereálie a všetky odrody týchto "sladkostí" nahradili obyčajnými ovsenými vločkami. Konzumáciou vločiek sa vyhnete dopoludňajšiemu maškrteniu, pomáha pri zdravej pleti a pozitívne ovplyvňuje hladinu cholesterolu v krvi. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára