nedeľa 16. marca 2014

Baklažánová nátierka s chlebíkom

Čo tak začať deň vegetariánsky? 

Úžasná baklažáková nátierka s pečenými paprikami a k tomu doma upečený chlebík. 


Baklažán veľmi neobľubujem, skúšala som ho už na rôzne spôsoby a popravde, tento recept ma zaujal natoľko, že som mu dala ešte jednu šancu :) A vyplatilo sa! Pomazánka je svieža, lahodná a spolu s kapiami chutí výborne! 
Nátierka si vyžaduje viac času, takže ráno by ste ju nestihli urobiť. Preto je lepšie, ak ju začnete robiť už deň vopred a necháte ju cez noc v chladničke. 

Na prípravu baklažánovej pomazánky potrebujeme:
  • 2 baklažány
  • 2 papriky (najlepšie sa hodia kapie)
  • 4-5 strúčikov cesnaku
  • olivový olej
  • soľ a korenie
  • šťava z 1 citróna 
Baklažány prekrojíme na polovice a osolíme. Necháme ich 15min. aby vypustili šťavu, inak povedané, aby sa spotili :) Po 15min. urobíme na každej polovici zárezy. Roztlačený cesnak ponatierame na polovičky, osolíme, okoreníme a poriadne polejeme olivovým olejom. Potom ich poukladáme na plech, kde použijeme aj papier na pečenie. Medzi to poukladáme aj kapie. 
Je dobré, ak ich narežete na väčšie kúsky, pretože ich po upečení budeme "sťahovať z kože" :), tak aby vám to šlo ľahšie. 


Pečieme pri cca 220st. a približne 30-40min. Ak sa vám zdá, že sú baklažány suché počas pečenia, polejte ich olivovým olejom.
Následne po pečení ich necháme chviľku vychladnúť (nenechávajte ich príliš dlho, potom sa budú zle sťahovať z kože). 
Keď sa nám to podarilo, rozmixujeme ponorným mixérom. Ak sa vám zdá málo slaná, dosoľte. Na záver pridajte ližičku šťavy z citróna a premiešajte. 
Po vychladnutí dajte do chladničky a ráno vás čaká zdravá a chutná nátierka :) 

Baklažán patrí medzi ovocie, ktoré pomáha pri očiste celého tela, no najmä pečene. Je vynikajúci aj pri problémoch s tvorbou obličkových kameňov. Z toho nám vyplýva, že má močopudné účinky, takže preto očisťuje organizmus. 
Priaznivo vplýva na mozgové bunky a zlepšuje kondíciu :) 


Chlieb 

V poslednej dobe som prestala jesť pečivo. Neverím predajcom a hlavne veľkoobchodom, kde predávajú "zdravé pečivo" z takej a takej múky a neviem z čoho ešte. Keď si myslíte, že kupujete "zdravý chlieb", ide do veľmi do vrecka a ani vtedy nemáte tú istotu, či zloženie je naozaj pravdivé. 

A preto som sa rozhodla, že si ten svoj upečiem sama! :) Už dávnejšie som piekla čisto špaldový a bol vynikajúci. Tentokrát som sa rozhodla pre cereálny a pridala som tam množstvo semiačok. 

Potrebujeme: 
  • 500g múky (ja som zvolila celozrnú, ale môžete si ich aj namiešať podľa výberu)
  • 330ml vlažnej vody
  • droždie
  • 1,5 ČL soli
  • 1 PL chia semiačok
  • 1 PL slnečnicových semiačok
  • 1 ČL ľanových semiačok
  • hrsť tekvicových semiačok

Vo vode rozpustíme droždie, pridáme múku, soľ a semiačka. Všetko poriadne premiešame, až kým sa nám nebude cesto oddeľovať od nádoby (miesime ho ručne, cca 5-7min.)
Potom ho necháme v nádobe pod vlhkou utierkou kysnúť cca 45min. (až kým zdvojnásobí svoju veľkosť). 


Keď je cesto pripravené, pokvapkáme ho vodou a posypeme tekvicovými semiačkami. Môžete ich vtlačiť do cesta, aby potom veľmi neopadávali.
Rúru si prehrejeme na 200st. a pečieme na 45-50min. 


V kombinácií s baklažánovou nátierkou je to božské! Dobrú chuť :) 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára