sobota 15. marca 2014

Bryndzové halušky

       Opäť raz dobrý trh v Starej tržnici :) nakúpila som samé dobroty a dnes sa mi konečne ušla aj bryndza - pravá Oravská !
Najlepšie obdobie na bryndzu je máj, vtedy je chuť bryndze neporovnateľná. Nuž, kým bude máj, pochutili sme si na skvelej bryndzi v marci :)
A čo tak halušky? Už ako malá som ich zbožňovala a tak isto je tomu aj dnes. Síce to nie sú tradičné, ale chutia výborne. Tak poďme do toho! ;) 

Potrebujeme: (pre dve osoby)
Cesto:
  • 200g špaldovej krupice
  • 50g vlašských orechov
  • 1 vajce
  • 110ml vody
  • 1 ČL soli 
Bryndza:
  • 125g bryndze
  • 4 PL bieleho jogurtu
  • hrsť petržlenovej vňate/ jarná cibuľka
Orechy rozdrvíme na malé kúsky, ja som použila mažiar, šlo to rýchlo a ľahko :) Rozdrvené orechy zmiešame s krupicou, prilejeme vodu, vajce, soľ a všetko premiešame, aby nám vzniklo cesto. 


Do vriacej osolenej vody nahádžeme halušky a počkáme až kým vyplávajú napovrch. Keď sú hotové, zmiešame ich s vopred pripravenou bryndzou. 


Cibuľku môžete zmiešať spolu s bryndzou, alebo posypať nakoniec. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára