pondelok 31. marca 2014

Medvedí cesnak

   Včerajšia krásna nedeľa bola ako stvorená na jarnú prechádzku z ktorej som si priniesla medvedí cesnak. Príroda sa prebúdza a dáva nám tieto zdraviu prospešné bylinky, bola by veľká škoda to nevyužiť.
Chuťovo pripomína pažítku s jemným nádychom cesnaku.
Rastie len dva mesiace v roku, najčastejšie od apríla, ale vidíme aké je vonku počasie :) takže cesnak rastie už teraz v plnom prúde. 

V čom je jeho sila?

   Táto nenápadná rastlinka má svoje liečivé sily. Je výborný pri regulácií vysokého cholesterolu a krvného tlaku, prečisťuje našu krv a tým aj celý organizmus. 
Užíva sa najmä ako posilňovač imunity a slúži ako nepriateľ baktérií :) 
Používať ho môžete tak, že si z neho urobíte pomazánky, pesto alebo si ho nakrájate na chlebík. Vo všetkých variantoch je zdraviu len a len prospešný a má výbornú chuť! 

   Keď som zazrela spomedzi stromov a rôznych konárov cesnak, veľmi som sa potešila :) krásne miestečko posiaté množstvom medvedieho cesnaku :) veselo som sa pustila do zbierania a ponáhľala sa domov, aby som rýchlo z neho niečo urobila. Ako prvé prišlo na rad PESTO :) 





Pesto je využiteľné na rôzne spôsoby, ako nátierka na chlebík, alebo ako "omáčka" do cestovín. Je veľmi rýchle a ľahké, len musíte mať po ruke:
  • 4 šálky medvedieho cesnaku
  • 1 šálku orechov (píniové/ vlašské)
  • 100ml olivového oleja
  • 50g parmezánu
  • 2 strúčiky cesnaku
  • korenie a soľ 
Je len na vás ako budete postupovať pri drvení listov. Ja som skúšala aj mažiar, ale to by som robila asi celý deň, aby som dosiahla pesto :) V mažiari vám krásne listy pustia šťavu a oleje, ktoré v sebe ukrývajú, ale je to veľmi pracný spôsob. 
V druhom prípade jednoducho listy nakrájate na menšie časti, pridáte všetky suroviny a do hladka rozmixujete ponorným mixérom. 



Pesto môžete použiť k cestovínam, posypať syrom a pustiť sa do toho! :) Dobrú chuť. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára