streda 23. júla 2014

Polievka Janka Hraška

Hrášok zelený 

Leto nám prináša množstvo ovocia a zeleniny, preto som vďačná mojej maminke, ktorá na mňa myslí a posiela mi čerstvú zeleninku priamo zo záhrady :) 
Tentokrát sa mi dostalo do rúk vrecko plné hrášku... a tak sa zrodil nápad, uvariť si polievku :) 

Hrášok je plný vitamínu A a K (súčasť nutričnej starostlivosti o zdravé kosti), pričom poskytuje aj dostatočne veľké množstvo vlákniny (príklad: 0,5 šálky - 5,5g vlákniny. Odporúčaná dávka vlákniny denne je 25-35g). 

Francúzsky názov je mangetout - zjedz to celé! A my sme tak aj urobili :) 


Potrebujeme: 
  • 250g vylúpaného hrášku
  • 50g masla
  • 3 zemiaky
  • 1 cibuľa
  • kurkuma
  • soľ
  • 1 vajce
  • 5L špaldovej krupice
Cibuľu očistíme a najemno nakrájame, opražíme na polovičke masla. Pridáme hrášok a zemiaky, opražíme spolu s cibuľou a zalejeme vodou. Pridáme kurkumu, soľ a varíme cca 20min. 

Počas varenia polievky si pripravíme haluštičky - vajce, zvyšok masla, krupicu zmiešame, osolíme a necháme odstatáť. 
Po uplynutí 20min, nahádžeme do polievky halušky a varíme ešte cca 10min. 

Dobrú chuť! :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára