piatok 21. februára 2014

Zelerovo-mrkvové placky

Zeler

    Nie každý má v obľube zeler, vďaka jeho chuti, no ja som si ho obľúbila. Jeden z dôvodov je aj to, že je dobrý na kontrolu chuti do jedla. Môžeme ho použiť do polievok, obedu, alebo ho môžeme jesť v surovom stave, napríklad aj po jedle, aby sme nedostali hneď chuť na niečo iné. 
Žutie zeleru podporuje tvorbu slín a tým pomáha pri trávení. 

Ja som si pripravila zo zeleru placky. Nikdy pred tým som ich nerobila, tak som bola sama zvedavá čo to bude zač. S výsledkom som bola spokojná :) placky boli veľmi chrumkavé a aj dobre chutili. Určite bude tento recept patriť medzi moje obľúbené. 

Budeme potrebovať: 
  • 2 šálky múky (špaldová, alebo aj celozrnná)
  • polovicu veľkého zeleru
  • 2-3 mrkvy
  • 2 strúčiky cesnaku
  • 1 vajce
  • majoránka 
  • kurkuma/kari korenie
  • korenie a soľ
Postup: Zeler a mrkvu nastrúhame na strúhadle (ak chcete mať úplne jedmné cesto, použite jemnejšiu stranu strúhadla). Pridáme do toho múku, prelisovaný cesnak, vajce a koreniny. Všetko spolu vymiešame aby sme dosiahli pevné cesto (ak sa nám to nedarí, pridáme múku / alebo naopak, ak sme to prehnali s múkou, pridáme vodu). 
Na plech dáme papier na pečenie a tvoríme placky (ja som použila naberačku, aby som mala presnejší odhad na všetky placky).




















Pečieme na 180-200stupňoch a zhruba 30-40min (záleží to aj od hrúbky placiek). 




















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára