nedeľa 9. marca 2014

Brownies

       Sladké pokušenie, ktorému snáď nikto neodolá ;) 

    Brownies alebo "chocolate brownie" je čokoládový koláč, pôvodom z USA. Oživiť ho môžete rôznymi orieškami, ovocím, zmrzlinou, či dať si ho len tak s pohárom mlieka.


Potrebujeme:
  • 350g horkej čokolády (obsah kakaa od 70%)
  • 250g masla
  • 4 vajcia
  • 85g múky
  • 250g hnedého cukru
  • 1/2 ČL prášku do pečiva 
Maslo si rozpustíme v hrnci a pridáme k nemu na kúsky nalámanú čokoládu. Necháme na plameni, kým sa čokoláda úplne neroztopí. 
Vajcia vyšľaháme spolu s cukrom a jemne ich vmiešame do čokolády. 


Postupne pridávame múku a prášok do pečiva, miešame dovtedy, kým sa všetko spolu pekne spojí. 
Takto pripravené "cesto" vlejeme do vopred pripraveného pekáča (môžeme použiť papier na pečenie, alebo vymastíme maslom). 
Na záver môžeme doplniť orieškami (najlepšie sú pekanové, ale tie som nemala, takže som použila vlašské), a taktiež môžeme pridať aj ovocie, napr. maliny. 


Pečieme pri 160st. približne 30-35min. (určite ich nepečte dlhšie, potom by boli vyschnuté a to nechceme :) 
Nechajte dlhšiu dobu odležať, aby získali tu správnu konzistenciu (ja som ich nechala odležať cez noc). Na povrchu by mali byť suché a pevné na dotyk. 


Použila som čokolády s obsahom kakaa 85 a  99% (Lindt) preto majú takú tmavú farbu. Brownies sú veľmi sladké a preto sa k ním určite hodí pohár mlieka :) 

Dobrú chuť! 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára